2014. március 21., péntek

Virágládát készítek, ehhez kellett csinálnom egy gipsznegatívot, ezt megörökítettem fotókon, izgalmas munka!
 Először készítettem egy tömör"virágláda-szobrot" agyagból, és arról egy pozitívot, mert azzal könnyebb dolgozni, ha valamit újra kell csinálni. Ez a kép már azt mutatja, amikor a negatívot kezdem önteni. Először vékonyan leöntöm, azután tapasztom, mikor félig megszilárdul a gipsz, és kenhető. Nehogy gátszakadás legyen...a gipsz mindenhová befolyik, nagyon precízen kell megcsinálni a falakat, ne legyen rés, hézag!
 Az elsőt három darabból állóra akartam készíteni, gondoltam, így könnyebben kiveszem a kész tárgyat a formából.
 Ez a fele már kész. Látszik, hogy a tapasztás miatt levegős lett a gipsz. De ha elég kemény, akkor nem probléma, csak a mintán nem lehet buborék.


 sajnos buborék szorult az öntés közben a folyékony gipszbe, így javítanom kellett több helyen is.

 Már megvan a másik fele is, most kellett csinálnom egy formát a kettőről együtt is, hogy valahogy ne essen szét a két darab, amikor dolgozom. Fontos hogy ne folyhasson szét a gipsz, mert szinte bármihez úgy hozzáköt, hogy csak vésővel lehet levakarni.




 Készítek neki hátoldalat is. Meg is kellett két centivel magasítani, mert úgy láttam, hogy keskeny még.egyszerűen rátapasztottam egy kis agyagot a tetejére, és azzal együtt öntöttem ki.
 meg is kellett erősíteni egy madzaggal, mert a gipszre nemigen tapad az agyag. A megfelelő szög érdekében kellett így feltámasztanom.
 Kicsit közelebbről a mintája
 Ez már az új minta, és a belepréselt virágláda. Két pillanatszorítóval van összefogva a gipsz. (mert ez kettő darabból áll, nem háromból, pedig 45 cm-es)

Hát ennyi, remélem tetszett! És azt is, hogy a virágládák is sikerülnek majd!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése